Retur av kvitto

Tillgång till denna funktion går att styra per användargrupp.

Retur eller korrigering av ett tidigare utslaget kvitto kan göras under Kvittofliken i kassan. 

Retur

  • Sök fram önskat kvitto (Läs mer: Sök kvitto
  • Markera önskat kvitto för att visa det på skärmen.
  • Klicka på "Retur" för att gör en retur på hela kvitto som nollar den försäljningen.
  • Välj en lämplig returorsak.
  • Välj betalsätt för återbetalning.
    • Vid betalning med kassakopplat betalkort, följ instruktionerna på skärmen.
  • Ange eventuell notering.
  • Klicka ok.
  • Returkvitto skrivs ut på kvittoskrivaren.

Rumsnota

Vid retur av en rumsnota (överförd till hotellsystem) görs returen automatiskt mot samma betalsätt och nota om notan fortfarande är öppen, annars ombeds man välja en ny nota.

Korrigering / Retur och skapa ny

För att korrigera ett kvitto används funktionen "Retur och skapa ny". 

  • Sök fram önskat kvitto (Läs mer: Sök kvitto
  • Markera önskat kvitto för att visa det på skärmen.
  • Klicka på "Retur och skapa ny".
  • En retur görs enligt flödet för "Retur" ovan.
  • Innehållet från originalkvittot läggs automatiskt i varukorgen.
  • Korrigera eventuell felaktighet och slå ut försäljningen som vanligt.